آبپاش قرقره ای سیلی وحشتناک را در این منطقه به دنبال داشت

همانطور که می دانیم آب در تولید محصولات زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تولید محصولات زراعی بدون آب که با استفاده از آبپاش قرقره ای صورت می گیرد قابل تصور نیست، آبیاری نقش مهمی در افزایش عملکرد و رشد محصولات زراعی دارد.

در چنین شرایطی برادران کشاورز برای آبیاری محصولات خود مشکلی نداشته باشند و کشاورزان بیشتری می توانند مزارع خود را به موقع آبیاری کنند، برای این امر دولت هر از چندگاهی طرح های یارانه ای برای تجهیزات آبیاری برای کشاورزان آغاز کرده است، می رود بر اساس این طرح به کشاورزان برای خرید تجهیزات آبیاری یارانه پرداخت می شود.

در این سکانس، دولت مادیا پرادش تصمیم گرفته است تا از مزایای یارانه کشاورزان برای خرید دستگاه های بارانی و سیستم های قطره ای برای آبیاری مزارع خود بهره مند شود.

دولت درخواست های آنلاین برای ارائه یارانه به کشاورزانی که مجموعه های آبپاش و سیستم های قطره ای را خریداری می کنند دعوت کرده است، ماشین آلات کشاورزی که یارانه آنها توسط دولت مادیا پرادش ارائه می شود، این ادوات کشاورزی عبارتند از: سیستم آبیاری قطره ای، سیستم مینی بارانی و سیستم آبپاش قابل حمل.

آبپاش قرقره ای

 

کشاورزانی که مایل به استفاده از یارانه تجهیزات آبیاری (مجموعه های بارانی و سیستم های قطره ای) برای سال بازاریابی 2022-23 هستند می توانند در بازه زمانی تعیین شده که اعلام هم خواهد شد به صورت آنلاین در پورتال درخواست دهند.

می توان پس از درخواست، اداره کشاورزی کشاورزان ذینفع را از طریق سیستم قرعه کشی انتخاب می کند، نتیجه کشاورزان منتخب در سیستم قرعه کشی منتشر می شود.

چه مقدار یارانه در مجموعه آبپاش و سیستم قطره ای در دسترس خواهد بود

اداره کشاورزی مقرراتی برای ارائه مزایای یارانه ای مختلف به دسته های مختلف کشاورزان از طریق Pradhan Mantri Krishi Sinchayee Yojana به کشاورزان در ایالت دارد. که در آن هره مندی از یارانه بر اساس تمامی رده ها تامین خواهد شد.

بر اساس این یارانه 55 درصدی بهای واحد ست آبپاش و سیستم قطره ای به کشاورزان کوچک و حاشیه ای تعلق می گیرد، از سوی دیگر، یارانه 45 درصدی بهای تمام شده دستگاه های آبپاش و سیستم های قطره ای به سایر اقشار کشاورزان پیش بینی شده است.
مدارک مورد نیاز برای درخواست یارانه ست اسپرینکلر و سیستم قطره ای

کشاورزان برای بهره‌مندی از طرح یارانه مجموعه‌های آبپاش و سیستم‌های قطره‌ای باید مدارکی را در حین درخواست به همراه داشته باشند تا اطلاعات صحیح در درخواست تکمیل شود و درخواست شما با موفقیت انجام شود زیرا تایید کشاورزان منتخب پس از اتمام درخواست نیز توسط وزارت کشاورزی انجام می شود.