استفاده از پیاز زرد طلایی به عنوان گاز اشک آور

پیاز زرد طلایی حاوی ترکیبی به نام روتین است که می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. در مطالعات متعدد روی موش‌ها، روتین قوی‌ترین ترکیب ضد ترومبوتیک است. لخته‌ها در شریان‌ها و سیاهرگ‌ها رخ می‌دهند در شریان‌ها، لخته‌ها غنی از پلاکت هستند در حالی که در وریدها غنی از فیبرین هستند.

روتین موجود در پیاز به مسدود کردن آنزیم (پروتئین دی سولفید ایزومراز) کمک می‌کند که با تشکیل لخته‌های خون خیلی سریع آزاد می‌شود.

افزایش انرژی بدهید
فیبر موجود در پیاز هضم را کند می کند و سطح انرژی را ثابت نگه می دارد. اینولین موجود در سبزیجات به حفظ سطح استقامت شما کمک می کند.

بهبود سلامت جنسی
پیاز یکی از گیاهان دارویی است

داروهای مورد استفاده در غرب اوگاندا برای مدیریت ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ. حتی در غیر این صورت، این سبزی فوایدی برای مردان دارد. مصرف آب پیاز با عسل برای افزایش باروری در مردان شناخته شده است.

پیاز

افزایش سلامت مغز
تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با سموم مضر موجود در مغز متصل شده و آنها را از بدن خارج می کند. و ترکیبات حاوی گوگرد در پیاز می تواند از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

عصاره پیاز برای حفظ هیپوکامپ یافت شده است. با این حال، ممکن است بخشی از این ویژگی های مبارزه با حافظه در هنگام پخت و پز از بین برود. بنابراین، سعی کنید میوه را به صورت خام مصرف کنید.

یکی دیگر از ترکیبات گوگرد موجود در پیاز، به نام di-n-propyl trisulfide، باعث بهبود اختلال حافظه می شود. اعتقاد بر این است که پیاز سرگیجه، صرع و سرگیجه را درمان می‌کند اگرچه تحقیقات محدودی در این مورد انجام شده است.

پیاز را می توان به عنوان یک ماده غذایی برای درمان تب گنجاند. همچنین با توجه به بخارات طبیعی خود که می تواند به لخته شدن خون (به صورت خارجی) کمک کند، می تواند از خونریزی بینی جلوگیری یا درمان کند.