تاثیر شرکت پسته خندان کرمان بر وزن بدن و شاخص توده بدنی!

تا به امروز، مطالعات اپیدمیولوژیک هیچ ارتباطی بین مصرف مغزها یا پسته شرکت پسته خندان کرمان و افزایش وزن یا افزایش خطر چاقی پیدا نکرده است.

چندین مطالعه که تأثیر پسته بر وزن بدن را به عنوان یک پیامد ثانویه ارزیابی کرده اند، تأثیر منفی آنها را بر وزن بدن و شاخص توده بدنی مجدداً تأیید کرده اند.

تنها یک مطالعه اخیر انجام شده در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم کاهش قابل توجهی در توده بدن پیدا کرده است.

این یافته ها را می توان با چگالی انرژی پسته توضیح داد. محتوای آنها در فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب غیر اشباع.

ساختار فیزیکی ترد آنها، که ممکن است باعث سیری شود و در نتیجه مصرف غذای بعدی را کاهش دهد.

حدس زده شده است که سیستم های سیگنالینگ مختلف (به عنوان مثال، مکانیکی، مغذی، و حسی) با جویدن فعال می شوند، که ممکن است احساسات اشتها را تغییر دهد.

پسته

تنها 2 مطالعه خاصیت سیر کنندگی مغز پسته را در انسان ارزیابی کرده است.

نتیجه گیری این است که مصرف پسته بدون پوست منجر به دریافت کالری کمتری نسبت به مصرف مغز می شود.

علاوه بر این، اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع موجود در آجیل دارای اثر حرارتی بیشتری هستند که باعث ایجاد اثر ترموژنیک بالاتری نسبت به اسیدهای چرب اشباع می شود که می تواند با افزایش فعالیت سمپاتیک در بافت چربی قهوه ای منجر به تجمع چربی کمتر شود.

با مصرف آجیل، چربی تا حدودی نادرست جذب می‌شود، زیرا چربی موجود در دیواره‌های سلول‌های آجیل به طور کامل در روده هضم نمی‌شود، نشان می‌دهد که انرژی از آجیل جذب ضعیفی می‌شود.

بنابراین، انرژی متابولیزه شده موجود در این نوع آجیل کمتر از پیش‌بینی‌شده توسط فاکتورهای کلی Atwater است، که سیستمی است که برای محاسبه انرژی در دسترس غذاها از مطالعات تجربی در سال‌های اولیه قرن بیستم استفاده می‌شود.

مصرف پسته از نظر نقش محافظتی احتمالی آن در بیماری قلبی عروقی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

بهبود قابل توجهی در غلظت کلسترول تام پلاسما، نسبت کلسترول تام (C) به لیپوپروتئین C با چگالی بالا (HDL-C) و نسبت لیپوپروتئین C با چگالی کم (LDL-C) به HDL-C- در چندین کارآزمایی در گروه مکمل پسته در مقایسه با گروه کنترل مشاهده شده است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که غلظت LDL-C نیز در گروهی که با مکمل پسته دریافت کرده بودند به طور قابل توجهی کاهش می یابد، در حالی که برخی دیگر کاهش قابل توجهی را مشاهده کردند.