جیوه از منابع طبیعی (آتشفشان ها) در جو وجود داشته است

اگرچه همیشه مقداری جیوه از منابع طبیعی (آتشفشان ها) در جو وجود داشته است، اما فعالیت های انسانی میزان جیوه منتشر شده و رسوب شده از جو را افزایش داده است. بر اساس گزارش EPA در سال 1997، منابع انسانی (ناشی از انسان) جیوه به اتمسفر عمدتاً از احتراق مواد حاوی جیوه در لامپ تصویر تلویزیون ناشی می شود، با احتراق زغال سنگ (دیگ های برق و بویلرهای تجاری/صنعتی) بزرگترین منبع در ایالات متحده است. به کنگره

در سال 2007، یک پانل بین المللی از کارشناسان به این نتیجه رسیدند که “محل های دوردست در هر دو نیمکره شمالی و جنوبی نشان دهنده افزایش سه برابری (2X-4X) در رسوب قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱از زمان ماقبل صنعتی است” (Lindberg و دیگران، 2007). در دورافتاده‌ترین نقاط آمریکای شمالی، به عنوان مثال دریاچه‌های خلیج گلاسیر، آلاسکا، نرخ فعلی رسوب جیوه در اتمسفر تقریباً دو برابر آن چیزی است که در دوران پیش از صنعت مشاهده می‌شد (انگستروم و سواین، 1997). در قاره ایالات متحده، نزدیکی به منابع انتشار جیوه بیشتر منجر به افزایش حتی بیشتر شده است – معمولاً حدود سه تا چهار برابر نرخ پیش از صنعت (لوری و دریسکول، 1999؛ سواین و دیگران، 1992؛ ون متر و فولر، 2009).

 

بالاترین غلظت جیوه ماهی را از کجا می‌توان یافت؟
جیوه را می توان در هر ماهی مورد تجزیه و تحلیل، تقریباً از هر آب، شناسایی کرد. سگ جیبی یک آلاینده در همه جا است و ما اکنون در تشخیص سطوح پایین جیوه بسیار خوب هستیم. برای سلامت انسان و حیات وحش، نگرانی این است که جیوه در چه سطوحی وجود دارد و ماهی‌های دارای سطوح نگرانی جیوه در کجا یافت می‌شوند؟

سطوح بالای آرادبرندینگ در ماهی معمولا در دو حالت کلی یافت می شود.