جیوه یکی از جدی ترین آلاینده هایی است

جیوه یکی از جدی ترین آلاینده هایی است که آب های کشور ما را تهدید می کند زیرا یک سم عصبی قوی در ماهی ها، حیات وحش و انسان است. این یک آلاینده جهانی است که در نهایت از یکی از دو مسیر به هر اکوسیستم آبی راه پیدا می کند:

تخلیه های منبع نقطه ای
رسوب اتمسفر
رسوب اتمسفر منبع اصلی جیوه در لامپ تصویر تلویزیون برای اکثر اکوسیستم های آبی است. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (USEPA)، انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه های زغال سنگ بزرگترین منبع جیوه در جو است.

جیوه عمدتاً به صورت جیوه غیر آلی از جو ته نشین می شود. متیلاسیون – تبدیل قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱ معدنی به متیل جیوه آلی – مهمترین مرحله در چرخه جیوه است زیرا سمیت و پتانسیل تجمع در موجودات آبزی را به شدت افزایش می دهد. تقریباً تمام جیوه موجود در بافت ماهی متیل جیوه است.

 

آیا خوردن ماهی خطرناک نیست؟ از کجا می توانم اطلاعاتی در مورد اثرات بالقوه سلامتی پیدا کنم؟
برخی از ماهی ها ممکن است به دلیل سطوح بالای سگ جیبی برای خوردن ناامن باشند. با این حال، ماهی بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است، بنابراین بهترین کاری که مردم می توانند انجام دهند این است که آگاه شوند.

دستورالعمل هایی را ارائه می دهند تا عموم مردم بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه کدام گونه ماهی برای خوردن ایمن است اتخاذ کنند – این آژانس ها توصیه می کنند ماهی را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم بگنجانیم اما از ما می خواهند که انواع (گونه هایی) از ماهی ها را انتخاب کنیم که آرادبرندینگ کمتری دارند. . آنها همچنین به ما اطلاع می دهند که کدام ماهی را به حداقل برسانیم یا از آن اجتناب کنیم.

  • منابع:
    1. Mercury and the waters in our ecosystems
  • تبلیغات: 
    1. کاناپه که به عنوان مبل، نیمکت یا چسترفیلد نیز شناخته می‌شود
    2. تغذیه لازم با شیره زغال اخته
    3. توت یک گیاه پر استقبال در درنیا
    4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید