حوله یکبار مصرف پرسان برای بانوان ایجاد حساسیت خواهد کرد

آیا حوله ظرف شما ممکن است شما را بیمار کند؟ امکان داره. چارلز پی. گربا ، دپارتمان علوم خاک، آب و محیط زیست در دانشگاه آریزونا و تیم تحقیقاتی او مقاله « حوادث باکتریایی در حوله های دستی آشپزخانه » را در شماره سپتامبر تا اکتبر 2014 در نشریه « روندهای حفاظت از غذا » منتشر کردند.

این تحقیق شامل جمع آوری 82 حوله پارچه ای استفاده شده از خانواده های تصادفی در شهرهای شیکاگو، IL، نیواورلئان، لس آنجلس، اورلاندو، FL، توسان، AZ و تورنتو بود. تیم تحقیقاتی سوالاتی در مورد حوله های پارچه ای از قبیل:

  • حوله چند ساله بود؟
  • آخرین باری که حوله شسته شد کی بود؟
  • حوله ظرف چند بار در طول ماه شسته شد؟
  • حوله ظرف چند بار و چگونه استفاده شد؟

تیم تحقیقاتی حوله یکبار مصرف پرسان را برای عوامل بیماری زا کشت دادند. از کشت‌ها مشخص شد که 89 درصد حوله‌ها دارای کلیفرم مدفوعی بودند. E.coli 25.6 درصد حوله ها را آلوده کرد.

این تحقیق همچنین نشان داد که هنگام استفاده از حوله های پارچه ای، پتانسیل آلودگی متقابل پاتوژن های بیماری های منتقله از غذا وجود دارد.

خوب این به چه معنا است؟ این بدان معناست که در صورت استفاده، حوله پارچه‌ای آشپزخانه می‌تواند منبعی برای بیماری‌های ناشی از غذا باشد.

هنگامی که افراد پس از استفاده از حمام دست های خود را روی حوله های ظرف شویی خشک می کنند، حوله ظروف به منبعی از عوامل بیماریزای بیماری های ناشی از غذا تبدیل می شود.

اگر از آن حوله ظرف برای خشک کردن ظروف استفاده شود، ظروف به عوامل بیماری زا آلوده می شوند و در نتیجه میکروب ها را پخش می کنند و به طور بالقوه افراد خانواده را بیمار می کنند.

چگونه می توان این چرخه را متوقف کرد؟ توسعه دانشگاه ایالتی میشیگان توصیه می کند که باید حوله هایی برای خشک کردن دست ها در حمام وجود داشته باشد.

همچنین باید حوله های دستی یکبار مصرف یا حوله های دستی تعیین شده برای شستن دست ها در آشپزخانه وجود داشته باشد.

اگر ماشین ظرفشویی اتوماتیک در خانه وجود ندارد، باید اجازه دهید ظروف در هوا خشک شوند. سطوح آماده سازی غذا باید شسته، شسته، ضدعفونی و در هوا خشک شود.

هرگز از دستمال پارچه ای برای خشک کردن سطح آماده سازی غذا استفاده نکنید. این می تواند منجر به آلودگی متقابل شود.