شیلنگ پایین رادیاتور پراید که گرمای اضافی را از کاپوت خارج میکند!

در خودرو شیلنگ پایین رادیاتور پراید رادیاتور را به بلوک سیلندر متصل می کنند و مایع خنک کننده را در سراسر موتور به گردش در می آورند تا گرمای اضافی از بین برود.

شیلنگ بالایی قسمت بالای رادیاتور را به بالای موتور متصل می کند. یک شیلنگ پایینی پایین رادیاتور را به پمپ آب موتور متصل می کند که باعث می شود مایع خنک کننده در سیستم جریان یابد.

از آنجایی که شیلنگ های رادیاتور به طور مداوم در معرض شرایط شدید زیر کاپوت قرار دارند، به ناچار فرسوده می شوند و دچار پارگی و ترک می شوند. شیلنگ های رادیاتور YHTAUTO یک راه حل قابل اعتماد جایگزین برای شما فراهم می کند.

شیلنگ

در طراحی سیستم خنک کننده موتور، از شیلنگ های مختلف برای گردش مایع خنک کننده استفاده می شود.

این شیلنگ ها دارای خواص مواد متفاوتی هستند، زیرا برخی از آنها برای مقاومت در برابر گرمای مایع خنک کننده طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر می توانند فقط خنک کننده سرد مصرف کنند.

همانطور که موتور گرمای فوق العاده ای ایجاد می کند، سیستم خنک کننده شروع به انتقال مایع خنک کننده از رادیاتور می کند. رادیاتور دارای شیلنگ بالایی و پایینی است که عریض ترین شیلنگ مورد استفاده در سیستم است.

از طریق قسمت پایینی، مایع خنک کننده به موتور منتقل می شود و شیلنگ بالایی را برای خنک کردن رادیاتور به عقب برمی گرداند. بنابراین، شیلنگ بالایی رادیاتور طوری طراحی شده است که گرما را تحمل کند.

امروز ما با تعریف، عملکرد، نمودار، انواع، اصل کار و علائم شلنگ خراب مورد استفاده در موتور خودرو آشنا خواهیم شد.

شلنگ معمولاً یک جزء لاستیکی است که برای انتقال جریان مایع خنک کننده از یک نقطه به نقطه دیگر برای اطمینان از گردش مناسب مایع خنک کننده در اطراف موتور طراحی شده است.

سیستم خنک‌کننده خودروهای مدرن شامل شیلنگ‌های زیادی با اهداف مختلف است، اگرچه پیچیده به نظر می‌رسند عملکرد آنها ایده‌آل است، این شیلنگ‌ها بیشتر توضیح داده خواهد شد.