همه چیز درباره زیره

همه چیز درباره دانه زیره: زیره ادویه ای است که از دانه خشک گیاهی به نام زیره سبز تهیه می شود. زیره که عضوی از خانواده جعفری است، در غذاهای مکزیکی، خاورمیانه و هند و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود.

زیره کوهی کرمان یک ماده معمولی در پودر فلفل قرمز است. زیره همچنین اغلب در ترکیبات ادویه جات دیگر مانند گارام ماسالا و پودر کاری یافت می شود.

زیره را می توان به صورت دانه کامل و همچنین آسیاب شده استفاده کرد. زیره دارای طعم و عطر گرم و خاکی است. زیره آسیاب شده اغلب به چیلی، سس باربیکیو، لوبیا پخته شده و مارینادها اضافه می شود.

رایج ترین نوع زیره، رنگ زرد مایل به قهوه ای است، اگرچه گاهی اوقات می توانید زیره سیاه و زیره سفید را نیز پیدا کنید. این گیاه یک ساله کوچک، باریک و بدون کرک از خانواده جعفری است. معمولاً به 25 سانتی‌متر (10 اینچ) می‌رسد و در زیر وزن خود می‌افتد. برگهای خطی سبز-آبی به خوبی تقسیم می شوند و گلهای سفید یا صورتی در چترهای مرکب کوچک قرار دارند.

تاریخ
زیره از دوران باستان مورد استفاده بوده است. قدمت بذرهای کاوش شده در هند به هزاره دوم قبل از میلاد می رسد. آنها همچنین از چندین سطح پادشاهی جدید از سایت های باستان شناسی مصر باستان گزارش شده اند. در تمدن مصر باستان از زیره به عنوان ادویه و به عنوان نگهدارنده در مومیایی کردن استفاده می شد.

زیره سبز کوهی که در اصل در ایران و کشورهای مدیترانه کشت می شود، در کتاب مقدس هم در عهد عتیق و هم در عهد جدید ذکر شده است. یونانیان باستان زیره را در ظرف مخصوص خود سر میز ناهارخوری نگهداری می کردند و این عمل در مراکش ادامه دارد. زیره همچنین در غذاهای روم باستان به شدت مورد استفاده قرار می گرفت. در هند، هزاران سال است که به عنوان یک ماده سنتی از کورماها، ماسالاها و سوپ های بی شمار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین اساس بسیاری از ترکیبات ادویه دیگر را تشکیل می دهد.

زیره سبز و سیاه توسط استعمارگران اسپانیایی و پرتغالی به قاره آمریکا معرفی شد. زیره انواع مختلفی دارد اما معروف ترین آنها زیره سیاه و سبز است که هر دو در آشپزی ایرانی استفاده می شوند.

امروزه این گیاه بیشتر در چین، ازبکستان، تاجیکستان، ایران، ترکیه، مراکش، مصر، سوریه، مکزیک، شیلی و هند می روید. از آنجایی که زیره اغلب به عنوان بخشی از دانه پرندگان استفاده می شود و به بسیاری از کشورها صادر می شود، این گیاه می تواند به عنوان یک گیاه معمولی در بسیاری از مناطق از جمله بریتانیا دیده شود. زیره به عنوان یک گاه به گاه نادر در جزایر بریتانیا، عمدتا در جنوب انگلستان رخ می دهد. اما فراوانی وقوع آن کاهش یافته است.

استفاده می کند
به گفته گیاهان رز کوهی: «زیره دانه گیاه کوچکی از خانواده جعفری است. استفاده از آن به 5000 سال قبل برمی گردد که مصری ها از آن نه تنها به عنوان ادویه بلکه به عنوان ماده ای در فرآیند مومیایی کردن استفاده می کردند. یونانیان نیز از زیره استفاده می کردند و آن را به عنوان یکی از ادویه های ضروری بسیار می دانستند. در قرون وسطی تصور می شد که زیره سیاه محلی باعث ترویج عشق و وفاداری می شود، بنابراین شرکت کنندگان در مراسم عروسی آن را حمل می کردند و لحیم کاری ها همیشه با یک قرص نان زیره تازه به جنگ فرستاده می شدند. تند، تند و کمی شیرین، پودر قهوه ای مایل به سبز این گیاه یکی از مواد مهم در غذاهای مکزیکی و هندی است.

  • منابع:
  1. All About Cumin Seed
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان